Výtvarný obor
„Tvořivost nelze učit, ale pěstovat“
Výtvarný obor v základním uměleckém vzdělávání umožňuje žákovi prostřednictvím aktivní poučené výtvarné činnosti využívat výtvarného jazyka jako uměleckého prostředku komunikace. Studium ve výtvarném oboru nabízí vedle nových vyjadřovacích prostředků a materiálů i témata na základě vnímání okolního světa, umožňuje adekvátně reagovat výtvarnými prostředky, nabízí žákům ucelený přehled o výtvarném umění, pomáhá vyhranit výtvarný názor, uceluje žákův osobní rukopis.
Vzdělávání ve výtvarném oboru rozvíjí výtvarné dispozice žáků – vnímání, myšlení, vyjadřování, představivost, estetické cítění a tvořivost. Výtvarný projev je ovlivněn řadou schopností, jejichž rozvíjení se promítá do utváření osobnosti žáka. S jeho rozumovým, emocionálním a výtvarným vývojem se vyvíjejí výtvarné formy, které užívá a které ho obohacují a naplňují.
Vzdělávací obsah oboru je členěn do vzájemně provázaných a podmiňujících se oblastí Výtvarná tvorba a Výtvarná kultura a je tvořen očekávanými výstupy s důrazem na jejich praktické využití.
V oblasti Výtvarná tvorba je žákovi umožněno prostřednictvím tvořivého výtvarného myšlení uplatňovat ve vlastním výtvarném projevu vizuálně vnímatelné znaky. Tak získává vztah k materiálům, nástrojům a osvojuje si základní výtvarné techniky, postupy a dovednosti.
V oblasti Výtvarná kultura je žákovi umožněno objevovat v okolním světě a v uměleckém díle vizuálně vnímatelné znaky, analyzovat náměty a výtvarné problémy s nimi spojené. Žák se seznamuje s historií a vývojem výtvarného umění, uměleckou tvorbou v jednotlivých etapách a s využitím výtvarného jazyka v umělecké i mimoumělecké oblasti.
Nedílnou součástí procesu jsou Výchovné aspekty jak osobnostní (vnímání sebe sama), tak občanské (dodržování společenských pravidel).
Vernisáž „Drogy: cesta do pekel“.
Přidal uživatel | 10.10.2016
Dne 27. září byla v mělnickém regionálním muzeu